Pressemeddelelse

Pressemeddelelse á 500 ord
En pressemeddelelse skal få dig på dagsordenen i mediebilledet. Der er ofte kun ét skud i bøssen, når en nyhed skal ud i pressen, hvor den skal konkurrere med mange andre pressemeddelelser om journalisternes gunst. En pressemeddelelse skal derfor være knivskarp og modtagerrettet. Vi rådgiver også om udsendelse og tidspunkt for udsendelse.

Pressemeddelelser

Pressemeddelelsens budskab og nyhed skal være til at få øje på, og den skal sættes ind i en sammenhæng, der er meningsfuld for avisens læsere eller nyhedskanalens seere.

En pressemeddelelse er ikke bare en nyhedstekst, der hylder virksomhedens nye produkt eller nye teknologi. En pressemeddelelse skal fortælle en reel nyhed, som omverdenen vil have interesse i – og det skal være en god historie, som er er relevant for pressens læsere og/eller seere. Det betyder, at en pressemeddelelse skal opfylde de almindelige journalistiske nyhedskriterier for at finde vej fra journalistens overfyldte inbox til avisen eller nyhedskanalen.

Der kommer hver dag en strøm af pressemeddelelser til de forskellige medier, så det er afgørende, at tekstforfatteren kan skære budskabet skarpt og vedkommende og vinkle historien, så pressemeddelelsen fanger journalistens opmærksomhed. Det kan Overgaard Tekst.

En pressemeddelelse er et vigtigt tekstprodukt for en virksomhed. Men det er vigtigt at være realistisk, så historien og det medie, som man henvender sig til er afstemt i forhold til hinanden. Ellers spilder man blot tiden.

Lad os få en snak om din nyhed. Så finder vi en form på pressemeddelelsen og udvælger relevante medier, der kan lede din nyhed videre i mediebilledet.